لیست اختراعات بهنام جعفريان


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 7
تاریخ ثبت: 1389/11/03
خلاصه اختراع:

سيستم طراحي شده از گرماي موجود در كارخانجات و يا مي توان گفت از گرما و حرارت اتلاف شده براي تبديل كردن آب به بخار استفاده مي كند حرارت موجود آب هدايت شده در داخل لوله ها را به بخار تبديل كرده و بخار با فشار و سرعت زياد وارد سيلندر پيستون مي شود و در نهايت منجر به حركت درآوردن شفت ژنراتور شده و در نتيجه برق توليد مي شود.

تاریخ اظهارنامه: 1389/02/25
تاریخ ثبت: 1389/05/17
مخترع/مخترعان: بهنام جعفريان
خلاصه اختراع:

اين اختراع از دو چرخ دنده ساده كوچك و بزرگ تشكيل شده است كه هر كدام بر روي محوري كه ياتاقاني روي آن تعبيه شده است نصب مي شوند كه يك واسطه هم همانطور كه در شكل مشخص مي باشد به دو چرخ دنده به صورت مخالف قرار مي گيرد كه اين واسطه قابليت جابجايي بين آچار و دسته را جهت اسمبل كردن سيستم به صورت شكل 1 و 2 فراهم مي كند و از يك پايه تلسكوپي جهت ايجاد تعادل و تنظيم ارتفاع مورد نظر تشكل شده است و توسط اين سيستم مي توان كار سخت باز و بسته كردن مهره هاي چرخ ماشين ها به خصوص ماشين هاي سنگين را كه نياز به اعمال نيروي فرواني مي باشد را بسيار راحت كرد به طوري كه با اعمال نصب نيروهاي قبلي مهره ها را باز و بسته كرد.

تاریخ اظهارنامه: 1389/04/14
تاریخ ثبت: 1389/05/09
خلاصه اختراع:

سيستم موجود كاملا مكانيكي بوده و متشكل 6 جزء مجزا مي باشد به اين ترتيب كه با نصب اين سيستم بر روي سيم مورد نظر اين قابليت را مي توان به سيم اضافه كرد كه سيم هميشه دز كوتاه ترين حالت خود باشد و با توجه به كشش سيم از خود عكس العمل نشان دهد يعني زماني كه سيستم بر روي سيم نصب شد حال اگر سيرم را بكشيم طول آن افزايش يافته و زماني كه اين نيرو كه باعث كشش شده بود حذف گردد سيم به حال اوليه خود بر مي گردد.

تاریخ اظهارنامه: 1388/12/23
تاریخ ثبت: 1389/04/14
خلاصه اختراع:

سيستم موجود كاملا مكانيكي بوده و متشكل از يك چرخ دنده مركزي و 4 چرخ دنده جانبي درگير با چرخ دنده مركزي مي باشد. به چرخ دنده مركزي يك بازو براي ايجاد گشتاور متصل است و به هر كدام از 4 چرخ دنده جانبي نيز يك آچار براي باز كردن همزمان مهره ها متصل است و به اين ترتيب تنها با يك بار چرخاندن بازو هر 4 مهره با هم باز مي شوند.

تاریخ ثبت: 1388/10/22
خلاصه اختراع:

يكي از مهمترين مكانيزم هاي موجود در خودروهاي سنگين ترمز مي باشد و از آنجايي كه اين دسته از خودروها داراي وزن زيادي بوده و بايد هنگام ترمز انرژي ززيايد از آنها جذب شود در كنار اين سيستم از مكانيزم كاهنده ي دور گردان استفاده شده است كه مي تواند مكانيزم كمكي ترمز باشد كه هم در هنگام ترمز گيري و هم هنگام حركت خودرو در سرازيري (به صورت نيش ترمز) استفاده شود. اين سيستم هيدروليكي بوده و به اينصورت است كه شفت خروجي پمپ روغن به وسيله چرخ زنجير به گاردان نصب شده است. پمپ روغن كه با گردش گاردان به كار افتاده مي تواند روغن را پمپ كند. شيري در سيستم تعبيه شده است كه جلوي روغن را گرفته و مانع چرخش روغن شده و به دام افتادن روغن در پمپ سبب كاهش دور شفت خروجي پمپ شده كه اين كاهش دور سبب كاهش دور گاردان مي شود كه متعاقبا سرعت ماشين كم مي شود. 1- سادگي طرح 2- در دسترس بودن قطعات 3- تعمير و نگهداري آسان 4- استفاده از قطعات موجود در بازار داخل 5- ارزان بودن 6- قابليت نصب روي خودروهاي مختلف 7- نصب آسان و ايمني بالا

تاریخ ثبت: 1388/06/31
خلاصه اختراع:

يكي از مهمترين مكانيزم هاي موجود در خودروهاي سنگين ترمز مي باشد و از آنجايي كه اين دسته از خودروها داراي وزن زيادي بوده و بايد هنگام ترمز انرژي زيادي از آنها جذب شود در كنار اين سيستم از مكانيزم كاهنده ي دور گاردان استفاده شده است كه مي تواند مكانيزم كمكي ترمز باشد كه هم در هنگام ترمزگيري و هم هنگام حركت خودرو در سرازيري (به صورت نيش ترمز) استفاده شود. اين سيستم هيدروليكي بوده و به اين صورت است كه، شفت خروجي پمپ روغن به وسيله چرخ زنجير به گاردان نصب شده است. پمپ روغن كه با گردش گاردان به كار افتاده مي تواند روغن را پمپ كند. شيري در سيستم تعبيه شده است كه جلوي روغن را گرفته و مانع چرخش روغن شده و به دام افتادن روغن در پمپ سبب كاهش دور شفت خروجي پمپ شده كه اين كاهش دور سبب كاهش دور گاردان مي شود كه متعاقبا سرعت ماشين كم مي شود. 1) سادگي طرح 2) در دسترس بودن قطعات 3) تعمير و نگهداري آسان 4) استفاده از قطعات موجود در بازار داخل 5) ارزان بودن 6) قابليت نصب روي خودروهاي مختلف 7) نصب آسان و ايمني بالا

تاریخ اظهارنامه: 1393/05/31
تاریخ ثبت: 1393/09/26
خلاصه اختراع:

دستگاه پاتيل تميزكن هيدروليكي متشكل از يك سازه فلزي و 3 جك هيدروليكي و 3 شير جهت كنترل اين جك ها مي باشد.كه اين دستگاه براي تميز كردن پاتيل هاي حمل مذاب از سرباره و ته پاتيل كه پس از هر بار ذوب گيري در كارخانجات ذوب در داخل پاتيل تشكيل مي شوند استفاده مي شود. جهت حركت رفت و برگشتي از دو بوم به صورت تلسكوپي استفاده شده است كه بوم كوچكتر و متحرك در داخل بوم بزرگ ،ثابت و لولايي قرار ميگيرد.و جهت حركت آانتر بوم كوچكتر در دو طرف بوم بزرگتر از ياتاقان بندي و غلطك هاي راهنما استفاده شده است جهت حركت چرخشي سيستم از يك بيرينگ كف گرد (slewing bearing) استفاده شده است كه حركت چرخشي توسط يكي از جك ها صورت مي گيرد. سيستم هيدروليك نيز متشكل از (پاور يونيت ، 3 جك و 3 شير كنترل ) مي باشد.

موارد یافت شده: 7